ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ
Στις αρχές του 2016 λήγει η προθεσμία που έχει η Ελλάδα στη διάθεσή της για να απαντήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου ποια πλοία έχει επιλέξει να φορολογηθούν με βάση το ισχύον πανευρωπαϊκό καθεστώς...
του φόρου χωρητικότητας, σύμφωνα με το πρακτορείο Dow Jones Newswires.
Οι κανόνες αυτοί που επιτρέπουν τη φορολόγηση με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων και όχι την κερδοφορία τους είναι γνωστοί πανευρωπαϊκά ως κατευθυντήριες γραμμές και στοχεύουν στην αποθάρρυνση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών από τη μεταφορά της έδρας τους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η Αθήνα πρέπει να απαντήσει εντός δυο μηνών για το πώς εφαρμόζει αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές και ειδικότερα εάν τις εφαρμόζει και σε άλλα πλοία όπως ρυμουλκά, αλιευτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Για αυτές τις κατηγορίες η Ε.Ε. αξιώνει εξαίρεσή τους από τον φόρο χωρητικότητας και υπαγωγή στο κανονικό φορολογικό καθεστώς φορολόγησης επί των κερδών. Επιπλέον σημειώνει πως οι κατευθυντήριες γραμμές δεν πρέπει να εφαρμόζονται και σε άλλες ναυτιλιακού ενδιαφέροντος οντότητες όπως μεσιτικές ασφαλειών, ναυλομεσιτικές αλλά και όλων όσοι δεν ασκούν «γνήσια» ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Έτσι, η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της δύο μήνες για να ενημερώσει τις Βρυξέλλες εάν αποδέχεται τις προτεινόμενες αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους προτεινόμενους κανόνες έως την 1η Ιανουαρίου του 2019. Σε αντίθετη περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ξεκινήσει επίσημη έρευνα για ενδεχόμενες παράνομες επιδοτήσεις. Όπως επισημαίνει το Dow Jones Newswires, η προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ακολουθεί τις συνεχείς πιέσεις των πιστωτών προς την Αθήνα σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση του κλάδου της ναυτιλίας.
Αντιδράσεις
Η αύξηση της φορολογίας είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση των Ελλήνων εφοπλιστών, κάνοντας μάλιστα λόγω για ύποπτα παιχνίδια σε βάρος της ελληνικής ναυτιλίας από τους Ευρωπαίους με επικεφαλής τους Γερμανούς. Μάλιστα, στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας επισήμαναν τότε ότι οι Βρυξέλλες υιοθέτησαν τη γερμανική «προπαγάνδα» ότι δήθεν ο ελληνικός εφοπλισμός τυγχάνει ευνοϊκής μεταχείρισης σε θέματα φορολογίας και στη συνέχεια έπεισαν την ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί μια επώδυνη αλλαγή του φορολογικού τους πλαισίου που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 και παρά τον υπαρκτό κίνδυνο να «μεταναστεύουν» μαζικά οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Επιπλέον, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε έκθεσή της έκανε λόγο ότι ανάλογη φορολογική μεταχείριση με την ελληνική ακολουθούν και άλλα κράτη της Ε.Ε., προκειμένου να κρατήσουν τα οφέλη για τις εθνικές οικονομίες τους.
Via
του φόρου χωρητικότητας, σύμφωνα με το πρακτορείο Dow Jones Newswires.
Οι κανόνες αυτοί που επιτρέπουν τη φορολόγηση με βάση τη χωρητικότητα των πλοίων και όχι την κερδοφορία τους είναι γνωστοί πανευρωπαϊκά ως κατευθυντήριες γραμμές και στοχεύουν στην αποθάρρυνση των Ευρωπαίων πλοιοκτητών από τη μεταφορά της έδρας τους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η Αθήνα πρέπει να απαντήσει εντός δυο μηνών για το πώς εφαρμόζει αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές και ειδικότερα εάν τις εφαρμόζει και σε άλλα πλοία όπως ρυμουλκά, αλιευτικά και επαγγελματικά σκάφη αναψυχής. Για αυτές τις κατηγορίες η Ε.Ε. αξιώνει εξαίρεσή τους από τον φόρο χωρητικότητας και υπαγωγή στο κανονικό φορολογικό καθεστώς φορολόγησης επί των κερδών. Επιπλέον σημειώνει πως οι κατευθυντήριες γραμμές δεν πρέπει να εφαρμόζονται και σε άλλες ναυτιλιακού ενδιαφέροντος οντότητες όπως μεσιτικές ασφαλειών, ναυλομεσιτικές αλλά και όλων όσοι δεν ασκούν «γνήσια» ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Έτσι, η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της δύο μήνες για να ενημερώσει τις Βρυξέλλες εάν αποδέχεται τις προτεινόμενες αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της ναυτιλίας. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να συμμορφωθεί με τους προτεινόμενους κανόνες έως την 1η Ιανουαρίου του 2019. Σε αντίθετη περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία με τις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ξεκινήσει επίσημη έρευνα για ενδεχόμενες παράνομες επιδοτήσεις. Όπως επισημαίνει το Dow Jones Newswires, η προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ακολουθεί τις συνεχείς πιέσεις των πιστωτών προς την Αθήνα σχετικά με τη φορολογική μεταχείριση του κλάδου της ναυτιλίας.
Αντιδράσεις
Η αύξηση της φορολογίας είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση των Ελλήνων εφοπλιστών, κάνοντας μάλιστα λόγω για ύποπτα παιχνίδια σε βάρος της ελληνικής ναυτιλίας από τους Ευρωπαίους με επικεφαλής τους Γερμανούς. Μάλιστα, στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας επισήμαναν τότε ότι οι Βρυξέλλες υιοθέτησαν τη γερμανική «προπαγάνδα» ότι δήθεν ο ελληνικός εφοπλισμός τυγχάνει ευνοϊκής μεταχείρισης σε θέματα φορολογίας και στη συνέχεια έπεισαν την ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί μια επώδυνη αλλαγή του φορολογικού τους πλαισίου που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 και παρά τον υπαρκτό κίνδυνο να «μεταναστεύουν» μαζικά οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Επιπλέον, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε έκθεσή της έκανε λόγο ότι ανάλογη φορολογική μεταχείριση με την ελληνική ακολουθούν και άλλα κράτη της Ε.Ε., προκειμένου να κρατήσουν τα οφέλη για τις εθνικές οικονομίες τους.
Via
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :