Αύξηση 10% της μέσης αξίας των online αγορών στην Ελλάδα
Στενότερη σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές αποκτούν σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές, με το Διαδίκτυο να εντάσσεται για τα καλά στην καθημερινότητα των πολιτών.
Στενότερη σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές αποκτούν σταδιακά οι Έλληνες καταναλωτές, με το Διαδίκτυο να εντάσσεται για τα καλά στην καθημερινότητα των πολιτών.
Ενδεικτικό είναι ότι η μέση αξία των online αγορών ανά καταναλωτή αυξήθηκε κατά 10% το 2015 σε σχέση με το 2014. Μάλιστα, κόντρα στην οικονομική κρίση και στους κεφαλαιακούς περιορισμούς - ή ίσως και εξαιτίας αυτών των παραγόντων - οι Έλληνες θα συνεχίσουν να στρέφονται και το 2016 προς τις ηλεκτρονικές αγορές.
Ένας στους δύο καταναλωτές πιστεύει ότι οι online αγορές στην Ελλάδα θα αυξηθούν το 2016. Η ετήσια έρευνα για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B-C στην Ελλάδα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών καταγράφει μια ουσιαστική ανάπτυξη το 2015 και θετικές προοπτικές για το 2016. Σύμφωνα με την έρευνα, το 43% των Ελλήνων εκτιμά ότι οι online αγορές θα αυξηθούν το 2016 σε σχέση με το 2015, ενώ μόλις το 19% αναφέρει το αντίθετο.
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2015 σε σχέση με το 2014 είναι εμφανής, καθώς καταγράφεται συνολική αύξηση 5% όσον αφορά τον αριθμό των προϊοντικών κατηγοριών, που αγοράσθηκαν online.
Επιπλέον, για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014 αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών. Φορητές συσκευές Η φετινή έρευνα διακρίνει ξεκάθαρα την τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για τη διευκόλυνση των αγορών τους, ενώ το 11% κάνει download applications, που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων. Μάλιστα, στους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%. Υπηρεσίες Συνολικά πλέον - και στην Ελλάδα - διαμορφώνεται μια ξεκάθαρη πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά, αφού οι καταναλωτές κάνουν το 33% των offline αγορών, αφού πραγματοποιήσουν αναζήτηση στο internet. Το 16% των online αγορών γίνεται, αφού ο καταναλωτής επισκεφθεί τα φυσικά καταστήματα. Οι κύριες πηγές πληροφόρησης πριν αγοράσουν online είναι, πλέον, τα ψηφιακά κανάλια με τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72% από 63% το 2014), τα websites των εταιριών (62%) και τα review pages (52%). Οι τρεις κύριοι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών σχετίζονται με τιμές/προσφορές, αφού αναφέρθηκαν στις πρώτες θέσεις: η εύρεση καλύτερων τιμών (66%), η άμεση σύγκριση προϊόντων/τιμών (53% από 39% το 2014), η εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).
Παραμένει το πρόβλημα με τη μεταφορά προϊόντων, που παραγγέλνουν online, αφού το 19% αναφέρει ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν, συνήθως, μεγάλο πόσο σε σχέση με την τιμή των προϊόντων. Οι κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών, που αγοράσθηκαν online το 1ο εννεάμηνο του 2015, παραμένουν, σχεδόν, αμετάβλητες, σε σχέση με το 2014. Κυριαρχούν και πάλι στις δυο πρώτες θέσεις, οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή ανέβηκε από την τέταρτη στην τρίτη θέση. Ασφάλεια Στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet για το 2015 περιλαμβάνονται δυο υπηρεσίες, που υποστηρίζουν τις online αγορές: έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014 λόγω, κυρίως, των capital controls. Οι Έλληνες χρησιμοποιούν ευρέως τα social media, αφού το 41% κάνει like σε κάποια μάρκα προϊόντος, αλλά η επίδραση τους στην αγοραστική συμπεριφορά είναι ακόμη περιορισμένη, αφού μόνο το 23% είναι πιθανόν να αγοράσει ένα προϊόν, που ακολουθεί στα social media.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη τους και τους κερδίζουν ως πελάτες καλύπτουν, πλέον, ένα ευρύ φάσμα και είναι: ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%), χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση site (37%), ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), καλές κριτικές σε sites/blogs (32%) στις τρεις πρώτες θέσεις.
Η έρευνα Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Οκτώβριος - Νοέμβριος 2015, με τη συμμετοχή 1.200 Ελλήνων online αγοραστών, ενώ τα αναλυτικά αποτελέσματα της παρουσιάσθηκαν στο 11th eBusiness Forum στις 3/12/2015, που συνδιοργανώνουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και το Εργαστήριο ELTRUN του ΟΠΑ, υπό την αιγίδα του ΣΕΠΕ και του GRECA.
Via
Επιπλέον, για το 25% των online αγοραστών οι αγορές μέσω internet αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία (πάνω από το 50%) των συνολικών τους αγορών. Το 2014 αυτό συνέβη μόνο για το 9% των online αγοραστών. Φορητές συσκευές Η φετινή έρευνα διακρίνει ξεκάθαρα την τάση αξιοποίησης των κινητών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αφού το 32% αναφέρει ότι χρησιμοποιεί applications για τη διευκόλυνση των αγορών τους, ενώ το 11% κάνει download applications, που αφορούν προωθητικές ενέργειες προϊόντων. Μάλιστα, στους Έλληνες online αγοραστές, για πρώτη φορά το κινητό τηλέφωνο έχει ξεπεράσει το laptop, με το 89% να το αναφέρει ως τρόπο πρόσβασης στο Internet, ενώ ο σταθερός Η/Υ είναι στην τέταρτη θέση με μόλις 60%. Υπηρεσίες Συνολικά πλέον - και στην Ελλάδα - διαμορφώνεται μια ξεκάθαρη πολυκαναλική (multichannel) συμπεριφορά, αφού οι καταναλωτές κάνουν το 33% των offline αγορών, αφού πραγματοποιήσουν αναζήτηση στο internet. Το 16% των online αγορών γίνεται, αφού ο καταναλωτής επισκεφθεί τα φυσικά καταστήματα. Οι κύριες πηγές πληροφόρησης πριν αγοράσουν online είναι, πλέον, τα ψηφιακά κανάλια με τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (72% από 63% το 2014), τα websites των εταιριών (62%) και τα review pages (52%). Οι τρεις κύριοι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών σχετίζονται με τιμές/προσφορές, αφού αναφέρθηκαν στις πρώτες θέσεις: η εύρεση καλύτερων τιμών (66%), η άμεση σύγκριση προϊόντων/τιμών (53% από 39% το 2014), η εύκολη εύρεση προσφορών (38% από 30% το 2014).
Παραμένει το πρόβλημα με τη μεταφορά προϊόντων, που παραγγέλνουν online, αφού το 19% αναφέρει ότι τα έξοδα αποστολής αντιπροσωπεύουν, συνήθως, μεγάλο πόσο σε σχέση με την τιμή των προϊόντων. Οι κατηγορίες των προϊόντων/υπηρεσιών, που αγοράσθηκαν online το 1ο εννεάμηνο του 2015, παραμένουν, σχεδόν, αμετάβλητες, σε σχέση με το 2014. Κυριαρχούν και πάλι στις δυο πρώτες θέσεις, οι ταξιδιωτικές και τουριστικές υπηρεσίες, ενώ τα εξαρτήματα και εξοπλισμός ηλεκτρονικού υπολογιστή ανέβηκε από την τέταρτη στην τρίτη θέση. Ασφάλεια Στους κυρίους λόγους χρήσης του Internet για το 2015 περιλαμβάνονται δυο υπηρεσίες, που υποστηρίζουν τις online αγορές: έρευνα online αγοράς και σύγκριση τιμών (74%) και online τραπεζική (57%) με μια σημαντική αύξηση +14% μονάδες από το 2014 λόγω, κυρίως, των capital controls. Οι Έλληνες χρησιμοποιούν ευρέως τα social media, αφού το 41% κάνει like σε κάποια μάρκα προϊόντος, αλλά η επίδραση τους στην αγοραστική συμπεριφορά είναι ακόμη περιορισμένη, αφού μόνο το 23% είναι πιθανόν να αγοράσει ένα προϊόν, που ακολουθεί στα social media.
Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που επηρεάζουν θετικά την εμπιστοσύνη τους και τους κερδίζουν ως πελάτες καλύπτουν, πλέον, ένα ευρύ φάσμα και είναι: ο ασφαλής τρόπος πληρωμής από γνωστό φορέα (46%), χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), εύχρηστο και γρήγορο στην πλοήγηση site (37%), ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), καλές κριτικές σε sites/blogs (32%) στις τρεις πρώτες θέσεις.
Η έρευνα Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Οκτώβριος - Νοέμβριος 2015, με τη συμμετοχή 1.200 Ελλήνων online αγοραστών, ενώ τα αναλυτικά αποτελέσματα της παρουσιάσθηκαν στο 11th eBusiness Forum στις 3/12/2015, που συνδιοργανώνουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και το Εργαστήριο ELTRUN του ΟΠΑ, υπό την αιγίδα του ΣΕΠΕ και του GRECA.
Via
Post A Comment
Δεν υπάρχουν σχόλια :